piątek, 8 lutego 2013

Ścinkowe serduszko składaczek - KURS

Witajcie!

Niebawem 14 lutego i mniej lub bardziej lubiany dzień św. Walentego. Dzień miłości, czułości oraz wszechobecnych serduszek ;)
Ja również pragnę wyrazić swoją miłość! Miłość do ścinek! - dlatego zapraszam serdecznie do wykonania karteczki serduszka wg. mojego kursu.
Pokażę wam jak krok po kroku wykonać taki oto składaczek:



Na początek przygotujcie: 

- dwustronny papier do scrapbookingu 15x15cm - który posłuży jako baza 
- cztery serduszka wycięte na podstawie załączonego szablonu  - najlepiej o gramaturze 200g/m2
- oczywiście ścinki - które posłużą do ozdobienia bazy.
- 40cm wąskiej tasiemki
- klej lub taśmę dwustronną
- nożyczki lub inne narzędzia do cięcia paieru
- kostkę introligatorską lub cokolwiek do zaginania papieru
- coś do pisania - najlepiej ołówek


Zaczynamy od zagięcia papieru wg. linii na poniższym zdjęciu.
Ukośne linie zaginamy w tą samą stronę. Poziomą w odwrotną.


Po zagięciu kartka powinna wyglądać tak:


 Teraz przyszedł czas na użycie szablonu. 
Wydrukujcie i wytnijcie sobie jedno serduszko - szablon. Jeśli nie macie drukarki narysujcie serduszko odręcznie. Pamiętajcie tylko aby jego dolne krawędzie były pod kątem prostym, tak jak jest to narysowane na poniższym schemacie. 
 


Najlepiej jest go podkleić sztywną tekturką, żeby się nie zniszczył. Może posłużyć do wykonania jeszcze nie jednej kartki :)

Teraz złóżcie bazę wg. zagięć, przyłóżcie szablon i odrysujcie tj. na zdjęciu poniżej:


Baza już prawie gotowa - trzeba ją tylko wyciąć! ;)


Po wycięciu i rozłożeniu powinna wyglądać tak:


Teraz zaczynamy ozdabianie. 

Na początku warto potuszować brzeg bazy na taki sam lub ciemniejszy kolor.


Następnie przyczepiamy tasiemki, które posłużą do wiązanie naszej kartki.


Teraz będziemy ozdabiać 2 większe serduszka wycięte na podstawie szablonu, który dla Was przygotowałam. 

Wyciągamy ścinki i  puszczamy wodzę fantazji :) To od Was zależy jak ozdobicie wierzch swojej kartki. Ja wycięłam paseczki i przykleiłam do większych serduszek tak jak na poniższym zdjęciu.


Następnie odwróciłam serduszko i obcięłam niepotrzebne kawałki papieru


Jeśli chcecie możecie zrobić również ścinkową falbankę. Do tego celu posłużył mi dziurkacz serduszko z falbanką o wielkości 2,5cm. Fragmenty serduszek przykleiłam do lewej ozdabianego serduszka.



Tak ozdobione serduszko przyklejamy do wierzchniej strony naszej bazy. Ja przykleiłam je za pomocą kosteczek dystansujących.

Aby kartka wyglądała pięknie należy w taki sam sposób ozdobić przód i tył kartki.


Nie zapominajmy o ozdobieniu środka za pomocą mniejszych serduszek wyciętych na podstawie załączonego szablonu.
Na białym tle będzie można wpisać życzenia walentynkowe dla ukochanej osoby :)


Teraz możecie jeszcze dopracować wierzch swojej pracy. Ja wykorzystałam pozostałe, maleńkie skrawki papieru do zrobienia kwiatka wg. wcześniej prezentowanego kursu Ewy.
Jestem zakochana w tych kwiatuszkach więc nie mogło ich zabraknąć i w tej pracy ;)


Pewnie domyślacie się, że kurs może okazać się przydatny w najbliższym czasie nie tylko z okazji walentynek.
Mam nadzieję, że kurs będzie przydatny, że wszytko dobrze wyjaśniłam.
Nie musicie się obawiać, on tylko wygląda na skomplikowany a w rzeczywistości jest bardzo prosty - na pewno dacie sobie radę :) 
Jeśli zrobicie taką karteczkę koniecznie pochwalcie się podając w komentarzu link do swojego dzieła.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia/ComoLaLuz

17 komentarzy:

  1. Po prostu rewelacja!!! wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo czytelny kursik! pomysł przedni!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały kursik! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny kurs! Dziękujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo się cieszę, że kursik Wam się podoba! Nie mogę się doczekać kiedy zobaczę Wasze serduszka!;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kursik zastosowałam, wynik można zobaczyć TU
    Szkoda że nie można pisać komentarzy podając adres URL i nazwę tylko jako zalogowani w blogerze :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze w inny sposób wykorzystałam serducho tym razem z taśm washi http://asiscrapki.com.pl/wordpress/2013/02/walentynki-na-serio/

    OdpowiedzUsuń
  9. Super kursik ;-)))
    Podpasował mi idealnie do zrobienia Walentynki na dzisiejszy wieczór
    Efekt u mnie: http://catarina-brujita.blogspot.com/2013/02/walentynki-wymianki-kropki-i-serduszka.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ fajnisty kursik! Bardzo chętnie zaadoptuję do swoich wykonów! Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super to serducho :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! Świetny pomysł! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń